Ändringar, ägarbyten, returer mm.
Kommun = Huddinge
GA =
Nya rutiner från 2022
Ta betalt i tid på kund i Fortnox, medlemsadministration.
Uppdatering av medlemsregister
Föreningshuset får listan från Infotrade via Roland Janevi då FH inte kan ladda ned den typ av lista som föreningen önskar.
Föreningshuset sorterar listan utefter ändringsdatum och inför därefter de senaste ändringarna i Föreningshusets register (adressändringar, nya ägare osv). Arbetet kommer att ta max på två till tre timmar vid varje tillfälle.
Vidja vägförening begär extra utdrag av LM-lista vid behov annars är antal utdrag 1 gång per år.
Föreningen beställer listan nånstans jan/feb varje år.
Nya ägare ska registreras med personnummer i medlemssystemet, delägare läggs som associerad medlem på eget medlemsnummer som är liknande huvudmedlemsnummer, endast annan slutsiffra. Finns det redan ett associerat medlemsnummer återanvänds det.
OBS!! Ta bort tidigare uppgifter om e-post, telefonnummer, bank, clearing- & kontonummer.
Betalningsansvar
Lagfaren ägare vid debiteringens fastställelse vid årsstämman är betalningsansvarig.
Ägarbyte
När vi har registrerat ett ägarbyte skall ett informationsbrev skickas ut till nya ägaren.
Brev finns sparat i kdata - K5637 Vidja Vägförening - Utskick - Välkommen till Vidjautskick med GDPR.
Adressbärare och välkomstbrev printas på 80 g-papper, svartvitt.
Skriv in på fakturaunderlaget: Startavg. (21011), Adressbärare (21121). Malin/vikarie fixar resten.
Vid ägarbyte där de nya ägarna är betalningsansvariga behöver vi inte göra ovanstående, då görs det i samband med att ny faktura skickas. Se separat instruktion i notering för körningen.
Info
Medlemmar som vill komma i kontakt med Vidja får antingen skicka brev till postadressen eller maila till: kassor@vidja.nu