Direktinbetalningar / information kort och årsmärken
Direktinbetalningar
När kunden meddelar oss om att en medlem direktbetalat till föreningen så skall vi avskriva skulden, men också meddela Malin så att hon kan skicka ut ett årskort till medlemmen.
Reklamation kort/årsmärke
Kategorin för kort och/eller årsmärke sätts manuellt av oss eller kund och den dyker upp i veckorutin. OBS! Viktigt att man tar bort utskicksdatum på medlemmen "Årsmärkesdatum" och/eller "Medlemskortsdatum", annars kommer den inte med i veckorutin.
Sen när betalningen inkommer in så triggas veckorutin och en motsvarande kategori på årsmärke eller kort sätts på medlemmen.
Befintliga medlemmar förnyelse
När en medlem betalar sin medlemsavgift så triggas veckorutin och kategori årsmärke sätts på medlemmen. Malin fångar upp dessa när och kör veckorutinen. Kort skickas endast ut till nya medlemmar, ej befintliga. Endast om dom reklamerar.
Nya medlemmar
Ingen automatisk rutin i registret för nya medlemmar. Dessa direktbetalar till föreningen som registrerar medlemmen manuellt. Kategorin för kort och årsmärke sätts manuellt av oss eller kund och den dyker upp i veckorutin.