Hemsidan och webshop

Uppdaterad

Kunden har en annan leverantör (som endast jobbar 4 timmar på fredagar med SÖF) som hanterar det mesta på hemsidan, det är ett par saker vi har ansvar för (men vi hjälper såklart kunden att uppdatera hemsidan om de ber oss).

Inlogg: https://svenskaodemforbundet.se/wp-login.php?redirect_to=https%3A%2F%2Fsvenskaodemforbundet.se%2Fwp-admin%2F&reauth=1

Sponsorer
Har loggor på första sidan, vi lägger upp dessa efter att de har betalat för det. Rutinen är:

  1. Lillemor (vice ordf.) meddelar oss om vem som ska faktureras och hur mycket
  2. Vi fakturerar och lägger upp bevakning på betalningen
  3. När betalning inkommit meddelar vi Lillemor
  4. Lillemor skickar loggan/annonsen till oss och vi lägger upp på hemsidan

Webshopen
Vi har hand om att hantera lagersaldo och skicka beställningar.
Beställningarna kommer som mail till sof@foreningshuset.se. Tagga mailet med "Webshop beställning" och lämna det öppet. En gång i veckan går vi igenom mailen och sparar ner uppgifterna för att kunna göra adressbärare med packlista (finns uppgift i kansli i Outlook för detta). Manual för det finns i Kdata - Dokument\K8129 Svenska Ödemförbundet - SÖF\Webshop "Manual veckorutin webshop"
Manualer för veckorutin webshop samt uppdatera lagersaldo finns i Kdata - Dokument\K8129 Svenska Ödemförbundet - SÖF\Webshop.

Exportera lagersaldo
Det går att exportera lagersaldot i webshopen, gå på produkter och tryck sedan exportera.

warning Created with Sketch.