Presentkort
Kund har behov av att kunna ge bort presentkort men önskar få en smidigare rutin vilket inte kan erbjudas idag.
Mitt förslag på olika rutiner daterat 7/10:
Jag tror att vi behöver se på detta från 2 olika håll, för att det blir olika beroende på om någon vill köpa ett "Presentkort" och lägga under granen, eller om någon vill förregistrera en annan person som medlem.
Presentkort:
Det som jag föreslog i mitt förra mejl är en annan rutin än den som finns idag och fungerar om någon skulle vilja ge bort ett presentkort. Betalning sker inte via medlemsregistret utan en direktbetalning till er och att ni själva skickar presentkort eller att dom meddelar er uppgifterna. Ni behöver hitta en rutin för att hantera detta, och jag tor att det är lättare att bolla på telefon eller möta än på mejl. Jag har ställt frågan till IT chefen och det finns en idé i mycket tidigt stadie som troligtvis ligger ganska långt fram att få fram en funktion för voucher som betalmetod.
Registrera en annan medlem: Ett annat sätt är ju som sagt att registrera en medlem som sen inte ska få tillgång och information förrän efter ett visst datum. Detta blir också en manuell hantering, och jag tror att det blir svårt att hitta en bättre lösning än den som ni har idag, dvs dom registrerar sina egna mejladress så att inget skickas ut till den ännu ovetande mottagaren tills det är dags att ändra. Det finns en annan lösning där vi kan sätta upp ett eget formulär som vi anpassar för att registrera in sina egna och mottagarens uppgifter, men detta kräver också manuell handpåläggning och också en annan typ av bevakning från ditt håll då dom kommer in utan att dom kontaktar dig först.
Ett annat problem är ju också att det i princip aldrig hänt att någon är ute i god tid