Utskick av dekaler
När en medlem har betalt fakturan för medlemsavgift ska denne få dekaler för året som visar att de är medlemmar för innevarande år. Varje medlem ska ha 2 dekaler.
Denna uppgift hanteras en gång per vecka och på de medlemmar som har fått sina dekaler står det ett utskicksdatum.
Om en betalning är ospecificerad dvs om de t ex inte betalt rätt belopp/dubbelbetalning så kommer de inte med i veckorutinen. Men detta kontrolleras genom att man tar fram en bankrapport/inbetalningslista innan man producerar materialet. Information att man ska göra detta står i respektive i uppgift i Outlook.
I de fall man vill göra ett nytt utskick till en medlem som betalt medlemsavgiften men inte fått sina dekaler, så fyller ni i kategorin Utskick/Skicka - Ja, då kommer de med i veckorutinen och när man sen rensar utskicksdatum i Primus så uppdateras utskicksdatumet till dagens datum. Dvs man ska inte ta bort datumet i fältet utskicksdatum.