Utskick av dekaler

Uppdaterad

När en medlem har betalt fakturan för medlemsavgift ska denne få dekaler för året som visar att de är medlemmar för innevarande år. Varje medlem ska ha 2 dekaler.

Denna uppgift hanteras en gång per vecka och på de medlemmar som har fått sina dekaler står det ett utskicksdatum.

Om en betalning är ospecificerad dvs om de t ex inte betalt rätt belopp/dubbelbetalning så kommer de inte med i veckorutinen. Men detta kontrolleras genom att man tar fram en bankrapport/inbetalningslista innan man producerar materialet. Information att man ska göra detta står i respektive i uppgift i Outlook.

I de fall man vill göra ett nytt utskick till en medlem som betalt medlemsavgiften men inte fått sina dekaler, så fyller ni i kategorin Utskick/Skicka - Ja, då kommer de med i veckorutinen och när man sen rensar utskicksdatum i Primus så uppdateras utskicksdatumet till dagens datum. Dvs man ska inte ta bort datumet i fältet utskicksdatum.  


warning Created with Sketch.