Kontaktvägar
Kontaktperson för det mesta: Sekreterare Magnus Strömgren, magnus.stromgren@lansforsakringar.se
Allt som inte har med medlemsregistret att göra skall skickas vidare till föreningens sekreterare
Mail från AAE, IAA och nyhetsbrev/inbjudningar: Dessa skickar vi endast på fredagar. Under veckan sparar vi ned dom i kdata, Utskick, Nyhetsbrev för vidarebefordring och klarmarkerar dom i Kundo. Skicka sedan över alla i ett mail på fredagen till: magnus.stromgren@lansforsakringar.se
När du skickat över veckans mail på fredagen raderar du dom från mappen Nyhetsbrev för vidarebefordring.
Finns uppgift i kansli som påminnelse.
Kontaktperson till IAA: tasha.lebel@actuaries.org (exempelvis om en medlem undrar över sina inloggningsuppgifter till IAA's hemsida)
Medlemsansökningar: medlemskap@aktuarieforeningen.se
Röstberättigat medlemskap och diplomering
Alla frågor kring diplomering och röstberättigad medlemskap skall skickas till:
medlemskap@aktuarieforeningen.se
Om någon frågar efter tidigare diplomarbeten så finns de upplagda på föreningens hemsida, under medlemssidor/diplomarbeten.
Är man inte medlem ber vi dem istället att vända sig till författaren.
Om någon önskar bekräftelse huruvida en medlem är diplomerad eller inte ska frågan vidare till sekreteraren, som bekräftar om medlemmen är diplomerad eller inte och om vi kan svara.
Remisser
Inkommer remiss per mail, skicka till ordforande@aktuarieforeningen.se
Inkommer det per post:
- De 5-10 första sidorna i dokumentet scannas in
- Inscannad del av dokumentet skickas som mail till ordforande@aktuarieforeningen.se
- Fråga om de önskar att eventuella tillhörande bok/böcker ska skickas vidare
- Pappersdokumentet läggs på hyllan en arbetsvecka för att sedan slängas.
(Föreningen gör därefter följande:
- Bedöm innehållet och besluta åtgärder
- Hämta ner dokumenten från nätet
- Besluta om pappersdokumentet ska behållas och översändas. Meddela i så fall FH detta och vart det ska sändas.
- I förekommande fall besluta att ta fram ett remissyttrande)