Nyhetsbrevet och inbjudningar till föreningen

Uppdaterad

Kontaktperson: Alexandra Billinghurst -alexandra@billinghurst.se 

Föreningen har blivit striktare med antalet utskick till medlemmarna, och mer information skall gå via månadsutskicket.
Observera att uppgifterna i Outlook hamnar fel beroende på hur veckorna infaller. Dessa behöver kontrolleras i början av varje månad.

Nyhetsbrevet skickas ut en gång i månaden i slutet a med sommaruppehåll.
Utskicket görs onsdagen sista veckan i månaden med ett påminnelseutskick som går ut på fredagen veckan innan till alla medlemmar där medlemmar uppmanas att skicka in material till utskicket till spaf@foreningshuset.se senast tisdagen dagen innan utskick. Alla inkomna mejl till utskicket markeras som lästa med lila kategori "Utskick". Glöm inte att kolla datum på inbjudan så att det inte hinner förfalla innan nyhetsbrevet går ut, då behöver vi skicka den till Alexandra. 

SKAPA NYHETSBREVET
Vi skapar utskicket genom att öppna förra månadens utskick och byter ut datumet i ämnesraden samt ordförandebrevet som vi fått från Alexandra. Den skall klistras in överst i mejlet, och länkar skall läggas in där Alexandra skrivit här. När det är gjort klistrar vi in länkarna i wordfilen och konverterar filen till PDF. Ta bort tidigare länk från Ordförandebrev och lägg in den nya. 

En del utskick återkommer, så du kan börja med att flytta ner alla gamla rubriker så kan vi hämta om det skulle behövas. Därefter kan du markera alla mejl markerade med kategori "Utskick" som olästa och en efter en hantera dem och lägga dem som lästa när du lägger in dem som egna rubriker och ladda upp dem i filhanteraren. Utgå från tidigare upplägg. Ibland kan det vara svårt att komma på en bra rubrik. 

Många mejl kommer som nyhetsbrev. Dessa kan hanteras genom att: 1. Kolla om det finns en länk som du kan länka till direkt eller 2. Klipp in texten i en wordfil och spara som PDF. 

Tänk på att inte använda Å Ä Ö i filnamnet. 

Meddelanden från medlemmar, så som köpes/säljes/bytes eller ändring av mejl m.m. läggs med rubrik "Meddelanden" som ligger som rubrik 2 efter ordförandebrev.

Rum sökes/finnes skall ligga som rubrik 3 efter ordförandebrev och meddelanden. Denna är ny för mars 2023 och innehåller meddelande om mottagningsrum. 

När alla mejlen har lagts in så ta bort gamla rubriker och mejla till Alexandra för korrektur. När Alexandra är nöjd så skickar vi ut till följande listor:
Alla aktiva medlemmar med epost
Gäster

warning Created with Sketch.