Avsluta / Pausa medlemskap / Återinträde

Uppdaterad

Avslut medlemskap

Medlemmar kan avslutas utan problem. Om vi har kort hos oss så ska vi klippa och slänga om medlemskapet är avslutat. Vi inaktiverar medlemmen i IRIS. Kund ska fråga om deras gallringsrutin som verkar vara obefintlig.

Om en arbetsgivare ligger som fakturamottagare på ett individuellt medlemskap och meddelar oss att medlemskapet skall avslutas så gör vi detta enl mejl från kund. Detta då medlemmarna behöver jobba inom museibranschen för att vara medlemmar. Dom kan återkomma till oss och uppdatera eller ansöka om nytt medlemskap.

Pausa medlemskap

Medlemmar kan pausa sitt medlemskap. Sätt avgift "Inaktivering vid årsskiftet (Och paus under 202X) så aktiveras dem på vid 1 oktober inför faktureringen. Om en medlem pausar väldigt många år så säger vi att vi avslutar och att dom får återkomma om återinträde.

Återinträde

Det är inga problem för medlemmar att återinträda med ny arbetsgivare eller studier så länge dom uppfyller kravet för medlemskap, dvs att dom fortfarande har kopplingar till museibranschen.

Medlemmar som bytt arbetsgivare men inte meddelat oss

Om vi får ett autosvar eller liknande om en medlem som slutat hos en arbetsgivare så ska vi först kolla efter alternativ mejladress och kontakta medlemmen och fråga om ny arbetsplats och position (vanliga regler gäller). Om ingen alternativ mejladress finns i register eller IRIS, avslutar vi medlemmen tills dess att hen hör av sig. Inaktivera även i IRIS.

Orsaken till denna hantering är att vi inte vet om medlemmen fortfarande uppfyller kraven för medlemskap.

warning Created with Sketch.